پرچم دار جدید نو کیا با نام=نوکیا لومیا1020 با دوربین41 مگا پیکسی

یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید

یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید.قیمت های گوشی

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

نقاط قوت نقاط قوت

 

نقاط قوت دوربین اصلی 41 مگاپیکسل

نقاط قوت نمایشگر AMOLED

نقاط قوت حافظه داخلی بالا

نقاط قوت پشتیبانی از شبکه نسل 4

نقاط قوت پشتیبانی از NFC

نقاط قوت نمایشگر با وضوح بالا

نقاط قوت نمایشگر بزرگ

نقاط قوت مقدار حافظه رم بالا

نقاط قوت پردازشگر دو هسته ای سریع


نقاط ضعف نقاط ضعف

 

نقاط ضعف باطری قابل تعویض توسط کاربر نیست

نقاط ضعف حجیم و سنگین

 موبنا- 1020 Lumia یکی از جدیدترین سری لامیا نوکیا در بازار به شمار می‌آید که با برخورداری از فناوری‌های روز دنیا تولید شده است.

 
به گزارش خبرنگار موبنا, با توجه به ابعاد نوکیا 1020 Lumia می‌توان گفت که خیلی جمع و جور نیست و کمی پهن‌تر و قطورتر از 4Galaxy S است. این گوشی دارای 30 درصد باطری بزرگ‌تر و 23 درصد صفحه نمایش بزرگتر است.
 از طرفی می‌توان گفت که ابعاد 1020 Lumia درست مانند مدل قبلی آن یعنی 920Lumia   است و حتی بدون احتساب برآمدگی دوربین، باریک تر از آن است.
زمانی که گوشی را در دست می‌گیرید یا آن را در جیب قرار می‌دهید وزن 158 گرمی آن بخوبی احساس می‌شود با اینحال از وزن 185 گرم در Lumia 920 یا 169 گرم در 808 Pureview بسیار بهتر است.
سوکت صوتی 3.5 میلیمتری، میکروفن ثانویه و محفظه میکروسیمکارت در بالای گوشی وجود دارد. 
برای بازکردن این محفظه به ابزار خارج کردن سیمکارت یا یک شی تیز مناسب نیاز است و همچنین ابزار خارج کردن سیمکارت در جعبه گوشی قرار دارد.
پورت microUSB در پایین گوشی وجود دارد که توسط محل بند گوشی و بلندگو، احاطه شده است.
 حفره قابل مشاهدهای برای میکروفن اصلی وجود ندارد بنابراین باید پشت بلندگو باشد.
نوکیا Lumia 1020 باطری قابل تعویض ندارد و با تهیه کردن جلد گیره ای می توانید از یک باطری دیگر 1000میلی‌آمپری استفاده کنید.
این جلد دارای یک دکمه دیافراگم بزرگتر است که کارکردن با دوربین و دردست گرفتن آن را آسان تر می‌کند حتی بدون آن نیز در یک شبکه 3G در مکالمه مداوم 13 ساعت و 20  دقیقه و در حالت آماده به کار نیز 384 ساعت دوام می‌آورد.
نوکیا 1020 Lumia دارای یک صفحه نمایش PureMotion HD + AMOLED است که از این نظر مانند925 Lumia  است.
لایه محافظ Gorilla Glass3  روی صفحه نمایش وجود دارد که مانع خراشیده شدن آن می‌شود و مقاومت بیشتری را فراهم می‌کند.
ویندوزفون هشت تنها سیستم عاملی است که نوکیا هم اکنون روی آن کار می‌کند چرا که  کمپانی فنلاندی نوکیا در نظر دارد تا حدامکان به ارزش های برند Lumia اضافه کند.
از آنجایی که مایکروسافت اجازه شخصی سازی منو را نمی‌دهد بالابردن ارزش به معنی فراهم نمودن سرویس‌ها و نرم افزارهای اختصاصی است.
نوکیا سرویس موسیقی خود با عنوان Nokia Music را در نرم افزار پیش فرض موسیقی + ویدیو قرار داده که پخش موسیقی را بصورت رایگان ارایه می‌دهد و دارای یک فهرست گسترده از تراک‌ها است.
بارزترین ویژگی نوکیا Lumia 1020 دوربین 41MP آن در قاب پشت گوشی است. در حالی که وضوح دوربین مانند 808 Pureview نوکیا است اما بخش دوربین بطور عمده دوباره طراحی شده است. 
یکی از موارد مشترک در این دو حسگر Pureview این است که علیرغم اینکه از نظر فنی 41MP  است اما در واقع عکس‌های 41MP نمی‌گیرند.
HERE Drive یک نرم افزار سودمند است که مسیریابی با راهنمای صوتی رایگان را در سراسر دنیا ارایه می‌دهد، فقط کافیست یک صدا را به زبان خود دانلود کنید و پیش بروید.
برای استفاده از مهمترین ویژگی آن که مسیریابی درحالت Offline است می‌توانید نقشه کشور موردنظر خود را دانلود کنید.
Nokia Maps را می‌توان جایگزین نقشه‌های کاغذی دانست که در پیدا کردن مکان های جدید ، خواندن توضیحات سریع ، مشاهده عکس‌ها و چک کردن دستورالعمل‌هایی مانند Insight Guides ، Lonely Planet و Qype سودمند است.
 س از گذشت ۱۰ ماه از زمان انتشار اسمارت‌فون لومیا ۹۲۰ که توانست بهترین نمایشگر و دوربین را در میان اسمارت‌فون های جهان داشته باشد، این بار نوکیا از پرچمدار جدید خود با نام لومیا ۱۰۲۰ رونمایی کرده است. ۱۰۲۰ دارای مشخصه های مشترک بسیاری با ۹۲۰ می باشد که از جمله ی آن ها می توان به نمایشگر لمسی با اندازه ۴.۵ اینچ و رزولیشن ۱۲۸۰x۷۸۰ پیکسل، قابلیت خواندن در روشنایی روز و استفاده از نمایشگر با دستکش اشاره کرد. و اما دوربین؛ این گوشی جدید، در حال حاضر یک دوربین ۴۱ مگاپیکسلی با تثبیت کننده تصویر و مجهز به سنسور BSI با تکنولوژی PureView (توسعه فناوری تصویربرداری) را ارائه می دهد؛ دوربین محشری که برای یک گوشی هوشمند، فوق العاده عالی خواهد بود. لومیا ۱۰۲۰ از ۲۶ جولای، به طور انحصاری برای اپراتور AT&T در آمریکا با قیمت ۳۰۰ دلار عرضه می گردد و در چین و "بازارهای کلیدی اروپا" بعد از سه ماهه سوم سال جاری میلادی در دسترس خواهد بود.

دانلود کلیپ


دوربین ۴۱ مگاپیکسلی لومیا ۱۰۲۰

تقریبا کل رویداد نوکیا در نیویورک، بر روی دوربین لومیا ۱۰۲۰ متمرکز شده است، بنابراین اجازه دهید که از این قسمت بررسی خود را شروع نماییم. دوربین ۴۱ مگاپیکسلی قرار گرفته درون لومیا ۱۰۲۰، یک برند جدید برای نوکیا است که شامل سنسور BSI (یا backside-illuminated) برای بهبود عملکرد در نور کم و تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) برای کاهش لرزش تصاویر دوربین بوده و بی ثباتی و لرزندگی در ویدئو را کاهش می دهد. دوربین PureView ۸۰۸ اصلی که همچنین دارای سنسور ۴۱ مگاپیکسلی بود، هیچ یک از این دو مشخصه را نداشته است. اما دوربین لومیا ۹۲۰ هم دارای BSI و هم OSI می باشد اما تنها رزولوشن ۸ مگاپیکسل را ارائه می کند. بنابراین می توانیم نتیجه بگیریم که دوربین ۱۰۲۰ بیشتر شبیه به همتای خود در لومیا ۹۲۰ می باشد.

با مو شکافی ۴۱ مگاپیکسل درون دوربین لومیا ۱۰۲۰، درمی یابیم که این سنسور تصویر، بسیار بزرگ است و اندازه ای معادل ۱/۱.۵ اینچ یا در حدود ۹x۷ میلی متر دارد. در مقایسه، این سنسور بطور قابل توجهی نسبت به سنسور تصویر موجود در بسیاری از دوربین های کامپکت نقطه و ساقه (point-and-shoot) بزرگ تر می باشد که بطور کلی تنها دارای سنسورهایی در محدوده ی اندازه ای ۱/۱.۶ تا ۱/۱.۸ اینچ می باشند. سنسور دوربین iPhone ۵، دارای سطح مساحت ۱۵.۵ میلی متر مربع می باشد؛ اما سنسور لومیا ۱۰۲۰، حدود ۴ برابر بزرگ تر از iPhone ۵، یعنی با مساحت ۶۰ میلی متر مربع است. بنابراین، استفاده از سنسور بزرگتر به معنای پیکسل های منفرد بزرگتر و در نتیجه نویز کمتر خواهد بود.

نکته مهم تر زمانی اتفاق می افتد که تصاویر با نویز همراه هستند، هرچند این دوربین، می تواند ناهمواری های موجود در تصویر را با استفاده از تکنیک اُورسَمپلینگ (یا همان تصحیح پیکسل های دارای نویز) از بین ببرد. بدین منظور، به طور پیش فرض برای هر تصویری که شما با دوربین لومیا ۱۰۲۰ می گیرید، هم یک تصویر با رزولیشن کامل (۳۱ مگاپیکسل با نسبت تصویر ۱۶:۹ و ۳۸ مگاپیکسل با نسبت تصویر ۴:۳ که در تصویر بالا می بینید) و هم یک تصویر ۵ مگاپیکسلی اورسمپل شده، ثبت خواهد شد. اساسا تکنیک اوِرسمپلینگ به طور متوسط از ۷ پیکسل برای ایجاد یک سوپرپیکسل منفرد بزرگتر استفاده می نماید. این فرآیند حساسیت به نور را (برای عکاسی در شرایط نوری کم) افزایش می دهد و بصورت یکپارچه، نویز را کاهش خواهد داد، زیرا نویز موجود در یک پیکسل، توسط ۶ تای دیگر تصحیح می گردد.

علاوه بر بهبود عملکرد در شرایط نوری کم، سنسور Backside-illuminated و تثبیت کننده تصویر نوری نیز در این دوربین موجود هستند. برای درک بیشتر، خلاصه ای از چگونگی عملکرد سنسور BSI (یا همان Backside-illuminated) را برایتان توضیح می دهیم. BSI هم آینده ای از عکاسی دیجیتال است. به طور خلاصه، این سنسور اجازه برخورد کردن فوتون های بیشتری را برای هر یک از فتوسایت های منفرد بر روی سنسور سیلیکون می دهد و در نتیجه حساسیت بالاتر می رود. و اما تثبیت کننده تصویر نوری در مورد لومیا ۱۰۲۰، یک سیستم مکانیکی است که سنسور را در بالای تعدادی بلبرینگ شناور می نماید و سپس از موتورهای کوچکی برای حرکت سنسور، به منظور مقابله با لرزش های تشخیص داده شده توسط یک ژیروسکوپ استفاده می کند.

داشتن پیکسل بسیار و قابلیتپیاده سازی تکنیک های اورسمپلینگ، OIS و BSI، به این معنی است که لومیا ۱۰۲۰ در ویدئوی با کیفیت ۱۰۸۰p، نتایج واقعا خوبی را ارائه می دهد که به عنوان نمونه می توانید در ویدئوی زیر مشاهده نمایید.

دانلود کلیپ

مبحث دوربین لومیا ۱۰۲۰ را با نیز معرفی لنز زاویه گسترده ی ۶ عنصره ی (۲۶ میلی متری) کارل زایس با دریچه دیافراگم f/۲.۲ در جلوی گوشی به پایان می بریم. از نمونه تصاویر گرفته شده با این گوشی، می توانیم این قضاوت را داشته باشیم که لنز بکار رفته در ۱۰۲۰، برای عکاسی، عملکردی حیرت آوری را برای شما به ارمغان می آورد. جالب توجه است که رابط دوربین عرضه شونده با لومیا ۱۰۲۰، کنترل دستی کامل را برای کاربران فراهم خواهد کرد – از فوکوس گرفته تا تعادل رنگ سفید و تا جبران نوردهی را ارائه می دهد.

بطور خلاصه، دوربین ۴۱ مگاپیکسلی لومیا ۱۰۲۰، عالی است و هم در شرایط نرمال و هم در شرایط نوری کم، کیفیت تصاویر بی سابقه و بی نظیری را ارائه می دهد. برخی نمونه تصاویر کمی قبل تر مشاهده نمودید، قدرت تفکیک یک حسگر ۴۱ مگاپیکسلی را نشان می دهند.


جایگاه دستگیره و پوسته شارژ بی سیم

اگر داشتن سنسور تصویر بزرگتر نسبت به بسیاری از دوربین های point-and-shoot کافی نباشد، لومیا ۱۰۲۰ همچنین می تواند درون یک گریپ (دستگیره) دوربین ۸۰ دلاری جای بگیرد. این گریپ دوربین، یک باتری با ظرفیت ۱,۰۲۰ میلی آمپر بر ساعت، یک شاتر دو مرحله ای، یک سوراخ نصب سه پایه و یک دستگیره که برای عکسبرداری با یک دست مناسب است را می افزاید. مانند سایر اسمارت فون های اخیر لومیا، ۱۰۲۰ هم با یک پوسته شارژ بی سیم می آید. در همین راستا، مدیر عامل شرکت نوکیا، استفان اِلوپ می گوید که ممکن است در آینده تمامی لومیاها دارای شارژ کننده بی سیم داخلی شوند.


دیگر مباحث مربوط به لومیا ۱۰۲۰

چنانکه از مبحث دوربین لومیا ۱۰۲۰ خارج شویم، وارد مباحث دیگری همچون ویندوز فون ۸ و اپراتور انحصاری AT&T اسمارت فون لومیا ۱۰۲۰ می شویم. ویندوز فون ۸، در حال حاضر دارای ۱۶۵,۰۰۰ اپلیکیشن است و لومیا ۱۰۲۰ با اپلیکیشن Hipstamatic Oggl Pro، برای استفاده از فیلترهای فانتزی در تصاویر، پیش از بارگذاری در فیسبوک، توییتر و اینستاگرام عرضه خواهد شد. (هنوز چیزی درباره اپلیکیشن رسمی Instagram (نرم افزاری جهت افکت گذاری تصاویر) مربوط به ویندوز فون ۸ سخنی بیان نشده است)

لومیا ۱۰۲۰، با سرویس Here Map نوکیا و فناوری واقعیت افزوده یا Augmented Reality عرضه خواهد شد.

اما دیگر مشخصات اسمارت فون لومیا ۱۰۲۰، دستگاهی با عرض ۷۱ میلی متر، طول ۱۳۰ میلی متر و وزن ۱۵۸ گرم می باشد. گرچه دوربین بزرگ بر ضخامت تلفن می افزاید، اما ضخامت ۱۰.۴ میلی متری این گوشی، چندان هم زیاد نمی باشد. دارای پردازنده دو هسته ای Snapdragon S۴ با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز، رم ۲ گیگابایتی و حافظه فلش با ظرفیت ۳۲ گیگابایت می باشد. نمایشگر WXGA با اندازه ۴.۵ اینچی لومیا ۱۰۲۰ هم مشابه با نمایشگری است که در لومیا ۹۲۰ دیده شد (همراه با فناوری PureMotion HD که امکان کار با یک نمایشگر لمسی را با دستکش می دهد) و در کل اتصالات WiFi و بلوتوث وجود دارد. یک باتری با ظرفیت ۲۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت نیز در آن گنجانده شده است که باید بطور معمول برای استفاده نرمال بین ۵ تا ۶ ساعت خوب باشد. به موجب معماری SoC (سیستم-روی-یک-چیپ) پردازنده کوالکوم، لومیا ۱۰۲۰ از WCDMA و HSPDA ۳G و ۴G LTE در اکثریت بازارها پشتیبانی می نماید.

بعلاوه، اسمارت فون لومیا ۱۰۲۰ با یک ایده ی خوب از نرم افزار "Pro Camera" و تعداد انگشت شماری از مشخصه های دیگر می آید.


نظرات شما عزیزان:

ماندانا1376
ساعت8:00---17 مرداد 1392
لطفا قیمت هاشونو بنویسید.من زیاد از نوکیا سر در نمیارم ولی فکر کنم این گوشی بیشتر کارایی دوربین رو داره تا گوشی همراه
پاسخ:چشم حتما


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 12 / 5 / 1392برچسب:خوش امدید/تشکر,نظر یادتون نره,امیر حسین,,

] [ 4:27 بعد از ظهر ] [ امیر حسین قاسمی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه